Ahad, 8 Mei 2011

betapa agungnya cinta ALLAH...








antara sedar atau tidak..........

kdg2...aku penah lalai........
kdg2.....aku penah mrajuk dgn-NYA...
kdg2...aku lupa pada nikmat dan rezekinya......
kdg2...aku tak bersyukur.....
kdg2.....perkara dunia melebihi sgalanya......



tp....Allah tak pernah hitung berapa bnyk kdg2 yg kte buat tuh.....xpernah pn ALLAH berkire nk kasi apa yg terbez n terbaik kpd hamba2NYA......DIA tetap memberikan tanpa putus2....bnyk sgt.kite sbgai manusia ni xpandai nk hargainya.........kalau time sush....sedih.....ditimpa bencana....baru teringat akanNYA......aku slalu ingt kate2 hikmah nie..........kalo time sume org benci kite..sume org tinggalkn kte....ktk kte keseorangan....jgn lupe,,,..kite masih ada pencipta kita....biarlah sume org lari dri kte..yg penting berpeganglah pada YA RABB......karna..itulah yang pasti....Allah akan tetap bersama kita....ketika kita sush n senang....sedih n gembira.....tidak ada perbezaan di sisiNYA......



Alhamdulillah......ya RABB....KAU limpahkan ku rezki yg tidak ternilai.........walaupun kdg2 aku lupa pdMU........KAU xputus2 memberi kejayaan n kebahagiaan kepadaku......sehingga kurasakan....malu yg teramat sgt......karna..jika suatu ketika kau uji aku dgn dugaan yg aku tidak kuat untk galas di bahu....aku tros berputus asa....namun,,kurnianMU dan hikmahMU dtg pd masa yg sama..........ALHAMDULILLAH.tetapkan hatiku yaALLAH..jauhi aku dri putus asa.....jauhi aku dri maksiat...jauhi aku dri sgala keindahan dunia yg membuatkan aku lalai untuk mengejar akhirat.........ampuni aku ya ALLAH;.................AMINNNNN....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan